یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 13 دی 1400/ شماره 436
با کاهش عرضه ها، تنور رقابت ها داغ شد، صعود نیما به 24 هزار و 500 تومان، دلار صرافی قصد تغییر ندارد، قیمت ها در بازار آزاد افزایشی شد، کلیات طرح حمایت از واحدهای تولیدی تصویب شد، ورود کل کالاهای پایه به بورس، برنت اولین هفته 2022 را با 78 دلار آغاز کرد، اُفت 2 هزار واحدی بورس تهران،

با کاهش عرضه ها، تنور رقابت ها داغ شد
امروز رقابت در گروه های پ پ و پی وی سی، بیشتر از هفته گذشته بود، البته کاهش عرضه ها و غیاب بعضی گریدها، در افزایش رقابت های امروز بی تاثیر نبود. 
کالاهای گروه پ پ نساجی که هفته گذشته بین 2 تا 13 درصد رقابت شده بودند امروز با رقابتی بین 5 تا 18 درصد، معامله شدند. پ پ های شیمیایی نیز امروز افزایش رقابت قابل توجهی داشتند و در بعضی گریدها مانند 548R نوید به دلیل عرضه نشدن 548R جم، تا 60 درصد رقابت ثبت شد. خریداران پی وی سی ها نیز، کمی بیشتر از هفته قبل به رقابت پرداختند.

صعود نیما به 24 هزار و 500 تومان
بعد از افزایش 155 تومانی دلار نیمایی از 5 دی تا دیروز، امروز هم نیما، مسیر صعودی را پی گرفت و به 24 هزار و 534 تومان رسید. اختلاف میانگین هفتگی دلار نیماییِ، نسبت به دیروز که قیمت های پایه اعلام شد، 54 تومان افزایش است. نکته مهم دلار نیمایی، صعود میانگین روزانه از 24 هزار و 500 تومان به 24 هزار و 600 تومان است و این رُشد، از افزایش بیشتر نیما طی روزهای آینده خبر می دهد.

دلار صرافی قصد تغییر ندارد
دلار صرافی ملی که ابتدای هفته را با قیمت 27 هزار و 395 تومان آغاز کرد با گذشت 3 روز، امروز هم بدون تغییر با قیمت 27 هزار و 395 قیمت گذاری شد. دلار آزاد اما به مسیر کاهشی ادامه داد و امروز هم با 250 تومان اُفت تا ساعت 15.00، 29 هزار و 350 تومان قیمت خورد.

قیمت ها در بازار آزاد افزایشی شد
با توقف بارگیری ها از پتروشیمی های بندرامام به علت بارندگی و همچنین افزایش رقابت ها، قیمت های بازار همگی روندی افزایشی داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک خطی بیشترین افزایش را داشتند و با 300 تا 900 تومان رُشد، رکوردار افزایش قیمت های امروز بودند. کالاهای گروه پ پ نساجی نیز امروز 100 تا 700 تومان افزایش قیمت را ثبت کردند.

کلیات طرح حمایت از واحدهای تولیدی تصویب شد
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی در این کمیسیون خبر داد. بر اساس این طرح، تعطیلی واحدهای تولیدی در استان‌ها و حبس یا زندان مدیر واحد تولیدی تنها با اجازه شورای تامین استان، انجام می‌شود.

ورود کل کالاهای پایه به بورس
قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه ورود کل کالاهای پایه از جمله حوزه پتروشیمی به بورس در حال عملیاتی شدن است، گفت: ورود فولاد به بازار منجر به ایجاد ثبات و قیمت های منطقی تر در این بازار شد.

برنت اولین هفته 2022 را با 78 دلار آغاز کرد
برنت که روز جمعه، سال 2021 را با 77 دلار به پایان رسانده بود، امروز و سال جدید میلادی را با صعود به 78 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15:00: 78 دلار و 67 سنت.

اُفت 2 هزار واحدی بورس تهران
بورس تهران امروز نیز به روند کاهشی خود ادامه داد. شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 2 هزار و 971 واحد کاهش به 1 میلیون و 376 هزار عقب نشینی کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟